Kolarski, Ljiljana (2021) Bolonjski proces: perspektive i izazovi Republike Srbije u procesu implementacije. Administracija i javne politike, 16 (2). pp. 73-87. ISSN 2406-2529
Text
ajp-16-2_2021-4.pdf Download (422kB) |
Abstract
Bolonjski proces predstavlja zajednički poduhvat država evropskog kontinenta u nameri da kreiraju jedinstveni prostora visokog obrazovanja koji će omogućiti razmenu znanja i ideja radi uspešnog odgovora na izazove globalnog tržišta. Od 1999. godine, kada je doneta Bolonjska deklaracija, do danas, 48 država je potpisalo i prihvatilo načela iste. Republika Srbija je potpisala Bolonjsku deklaraciju 2003. godine čime je započela reformu visokog obrazovanja. Proces sprovođenja reformi zahtevao je značajan napor kako bi se usvojila ključna načela i promenio dugogodišnji, tradicionalni način rada. U samom procesu reforme nailazi se na mnogobrojne probleme od kojih pojedini i dalje predstavljaju nedovoljno razrađene oblasti poput ESPB i mobilnosti. Stoga, osnovni cilj rada jeste pokušaj da se kroz analizu najčešćih problema stekne sveobuhvatniji pregled trenutnog stanja implementacije Bolonjskog procesa u oblasti visokog obrazovanja Republike Srbije kao i mogućnost za unapređenje.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Bolonjska deklaracija, Evropska unija, Republika Srbija, visoko obrazovanje, saradnja u oblasti visokog obrazovanja, reforma |
Subjects: | Centers of the Institute for Political Studies > Centar za proučavanje bezbednosti J Political Science > JF Political institutions (General) J Political Science > JS Local government Municipal government J Political Science > JX International law |
Divisions: | Journal Articles and Reviews |
Depositing User: | ms Dajana Lazarević |
Date Deposited: | 11 Jul 2023 10:17 |
Last Modified: | 27 Nov 2023 18:25 |
URI: | http://repozitorijumips.rs/id/eprint/311 |
Actions (login required)
View Item |