Perić, Nenad (2009) Promene političkog marketinga - komuniciranja, ideologija i njihov uticaj na društvo. Nacionalni interes, 6 (3). pp. 233-245. ISSN 1452-2152
Text
6-12.pdf Download (284kB) |
Abstract
Rad se bavi transformacijom političkog marketin�ga, specifično komuniciranja – njegovih pojavnih oblika i suštinskih formi, promene ideoloških rečnika i general�nog uticaja nabrojanog na društvo. Političko komunici�ranje više ne predstavlja samo razmenu informacija, po�ruka, ideja i stavova u trouglu vlast-mediji-javno mnjenje, odnosno između tri grupe aktera: političara, novinara i građana, već razmenu vrednosti koje suštinski ne moraju biti dugotrajne za bilo koji činilac ovog trougla. U tom smislu, ideologija je delimično izgubila na snazi i uticaju, iako se i dalje svesrdno primenjuje i teži proširenju, po svojoj suštini. Noseća ideologija koja se formira jeste globalno-konzumeristička ideologija i reflektuje se kao „mekana sila”, koja, kao i ostale postojeće ideologije, sve više pokušaja da se nametne kroz rudimentirano vizuelno predstavljanje, a sve manje kroz donedavno korišćene forme političkog i opšteg komuniciranja.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | političko komuniciranje, auditorijum, ideja, vizuelno, pojednostavljivanje, odnosi sa javnošću, globalizam, konzumerizam |
Subjects: | J Political Science > JA Political science (General) J Political Science > JC Political theory J Political Science > JF Political institutions (General) |
Divisions: | Journal Articles and Reviews |
Depositing User: | ms Dajana Lazarević |
Date Deposited: | 20 Jul 2023 10:09 |
Last Modified: | 20 Jul 2023 10:09 |
URI: | http://repozitorijumips.rs/id/eprint/402 |
Actions (login required)
View Item |