Perić, Nenad (2009) Promene političkog marketinga - komuniciranja, ideologija i njihov uticaj na društvo. Nacionalni interes, 6 (3). pp. 233-245. ISSN 1452-2152

[img] Text
6-12.pdf

Download (284kB)

Abstract

Rad se bavi transformacijom političkog marketin�ga, specifično komuniciranja – njegovih pojavnih oblika i suštinskih formi, promene ideoloških rečnika i general�nog uticaja nabrojanog na društvo. Političko komunici�ranje više ne predstavlja samo razmenu informacija, po�ruka, ideja i stavova u trouglu vlast-mediji-javno mnjenje, odnosno između tri grupe aktera: političara, novinara i građana, već razmenu vrednosti koje suštinski ne moraju biti dugotrajne za bilo koji činilac ovog trougla. U tom smislu, ideologija je delimično izgubila na snazi i uticaju, iako se i dalje svesrdno primenjuje i teži proširenju, po svojoj suštini. Noseća ideologija koja se formira jeste globalno-konzumeristička ideologija i reflektuje se kao „mekana sila”, koja, kao i ostale postojeće ideologije, sve više pokušaja da se nametne kroz rudimentirano vizuelno predstavljanje, a sve manje kroz donedavno korišćene forme političkog i opšteg komuniciranja.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: političko komuniciranje, auditorijum, ideja, vizuelno, pojednostavljivanje, odnosi sa javnošću, globalizam, konzumerizam
Subjects: J Political Science > JA Political science (General)
J Political Science > JC Political theory
J Political Science > JF Political institutions (General)
Divisions: Journal Articles and Reviews
Depositing User: ms Dajana Lazarević
Date Deposited: 20 Jul 2023 10:09
Last Modified: 20 Jul 2023 10:09
URI: http://repozitorijumips.rs/id/eprint/402

Actions (login required)

View Item View Item