Radojević, Predrag R. (2011) Analiza osnovnih dimenzija imidža Srbije. Nacionalni interes, 11 (2). pp. 171-222. ISSN 1452-2152
Text
11-8.pdf Download (3MB) |
Abstract
Danas postoje brojna mišljenja u literaturi koja smatraju da dobar imidž državi može da obezbedi bolju poziciju u međunarodnim političkim i ekonomskim odnosima. Polazeći od tih mišljenja, kroz sagledavanje shvatanja i definicija imidža države i njegovih različitih dimenzija, u ovom radu se analizira imidž Srbije. Analiza je zasnovana na opisivanju nacionalnog identiteta, referentne tačke nacionalnog identiteta, protumačenog imidža, aktuelnog imidža, promotivnog imidža i poželjenog imidža Srbije na osnovu sekundarnih podataka iz raspoloživih istraživanja domaće i inostranih javnosti i literature. Ovoj rad predstavlja pokušaj da se prevaziđe određivanje imidža Srbije na osnovu uverenja i da se pokaže da se imidž države, u svoj svojoj složenosti, jasnije može sagledati kroz ovakvu vrstu analize. Samo države koje uspeju da sagledaju nesa�glasnosti između različitih dimenzija svog imidža, i koje postanu svesne problema u svom imidžu, mogu da naprave prvi korak u procesu njegovog unapređenja. Taj proces se u mnogim državama odvija kroz strateški zasnovanu javnu diplomatiju, koja promovisanjem pozitivnog imidža države treba da štiti nacionalne interese.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | imidž države, Srbija, nacionalni identitet, referentna tačka nacionalnog identiteta, protumačeni imidž, aktuelni imidž, promotivni imidž, poželjeni imi |
Subjects: | J Political Science > JA Political science (General) J Political Science > JC Political theory J Political Science > JF Political institutions (General) J Political Science > JZ International relations |
Divisions: | Journal Articles and Reviews |
Depositing User: | ms Dajana Lazarević |
Date Deposited: | 16 Aug 2023 11:57 |
Last Modified: | 16 Aug 2023 11:57 |
URI: | http://repozitorijumips.rs/id/eprint/483 |
Actions (login required)
View Item |