Perić, Nenad and Kajtez, Ilija (2013) Ideologija i propaganda kao masmedijska sredstva geopolitike i njihov uticaj na Balkan. Nacionalni interes, 17 (2). pp. 173-189. ISSN 1820-4996

[img] Text
17-6.pdf

Download (393kB)
Official URL: https://www.ips.ac.rs/publications/ideologija-i-pr...

Abstract

Ideološko i propagandno delovanje spadaju među najefikasnija sredstva u politici, koja ce primenom digitalnih medija na planetarnom nivou rasprostiru neverovat­nom brzinom. Ideologija podrazumeva “tvrde” ciljeve: osvajanje, kontrolu u potčinjavanje ljudi, država, regiona. U ranoj fazi obično je koristila sredstva čije je dejstvo bilo očigledno, da bi ce polako okretala suptilnijim metodama medijske i PR prirode. Otpočinjanjem hladnog pata metode “mekane sile ” dobijaju na značaju u evropskom prostoru, posebno na Balkanu. Jedan od razloga može biti što je tadašnja Jugoslavija strukturom bila pogodno tlo izmešanih kultura, nacija, vera, tradicije. U strateškom smislu ona je decenijama bila tampon zona dva vojno-politička bloka (Varšavskog pakta i NATO-a), ali i jedna od vodećih zemalja pokreta nesvrstanih. Rad analizira kako je ovaj proces, dobrim delom iskristalizovan upravo krajem XX veka kroz proces razgradnje SFRJ, i od strane velikih sila postao jedan od najkorišćenijih u međunarodnim odnosima, kao i njegov današnji uticaj na region Balkana.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: ideologija, politika, propaganda, mediji, geopolitika
Subjects: J Political Science > JA Political science (General)
J Political Science > JC Political theory
J Political Science > JF Political institutions (General)
J Political Science > JZ International relations
Divisions: Journal Articles and Reviews
Depositing User: ms Dajana Lazarević
Date Deposited: 20 Aug 2023 10:01
Last Modified: 31 Aug 2023 11:09
URI: http://repozitorijumips.rs/id/eprint/569

Actions (login required)

View Item View Item