Stepić, Milomir (2021) Obrazovno zanemarivanje nacionalnog prostora. In: Nacija i obrazovanje. Matica srpska, Novi Sad, pp. 301-319. ISBN 978-86-7946-370-8
Text
ms_tz_osnio-2021-ch13.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (307kB) |
Abstract
Predmet rada je pozicija na cionalnog prostora u domaćem obrazovnom sistemu, a cilj da se pretežno metodama analize i sinteze kritički razmotri njegovo sistematsko zapostavljanje i pogrešno predstavljanje. Nauka i školski predmet koji pruža najkvalitetnija znanja o nacionalnom prostoru jeste geografija. Međutim, srpska geografija kao nastavni predmet ne upoznaje učenike na objektivan, nego na redukcionistički način sa svojstvima nacionalnog prostora. Takav pristup se još uvek zasniva na nasleđenim po stulatima iz vremena titoizma, nastavljenim posredstvom (pseudo)principa Badenterove komisije o podeli Jugoslavije. Ta inercija se u velikoj meri zadržala i danas u obrazovnom procesu, udžbenicima, naučnim monografijama i medijima. Naročito se negativno ispoljava na konkretnim slučajevima „isključivanja” iz sastava srpskog prostora onih oblasti iz kojih su Srbi nasilno i sistematski eliminisani. Stoga, kako bi se o srpskom prostoru učilo kao o jednoj celini, neophodno je u svakodnevnu upotrebu, a naro čito u obrazovni proces, vratiti pojam srpske zemlje.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | geografija, obrazovanje, udžbenici, prostorni redukcionizam, srpske zemlje |
Subjects: | Centers of the Institute for Political Studies > Centar za geopolitiku H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Divisions: | Collections of Papers and Proceedings |
Depositing User: | Jelena Banović |
Date Deposited: | 30 May 2023 09:53 |
Last Modified: | 28 Nov 2023 18:11 |
URI: | http://repozitorijumips.rs/id/eprint/173 |
Actions (login required)
View Item |