Marković, Dragan (2012) Poslovni moral u zadrugarstvu u funkciji modela demokratizacije društva. Nacionalni interes, 14 (2). pp. 281-292. ISSN 1452-2152

[img] Text
14-11.pdf

Download (280kB)
Official URL: https://www.ips.ac.rs/publications/poslovni-moral-...

Abstract

Osnovni cilj rada je da ukaže na zadrugarstvo kao promotera poslovnog morala zasnovanog na izvornim zadružnim načelima. Izvorna zadružna načela podrazumevaju da se uvažavaju svačija prava, interesi i potrebe, da niko ne ostvaruje sopstvenu korist na tuđ račun, i da svako svakome nadoknadi štetu koju svojim postupcima ili propustima nanese. Kao demokratske organizacije, zadrugama je svojstveno da se odlučno bore protiv svakog monopolizma i da daju primer korektnog ponašanja prema slabijim od sebe, što je najpouzdaniji način za sticanje i održavanje poverenja poslovnih partnera. Odnos zadruge i zadrugara prema drugome je kao odnos prema samom sebi. Osnovu svakog zajedništva čine zajednički interesi radi čijeg se ostvarivanja i udružuje u zadruge, a sav nemoral koji ljude razdvaja i jedne drugima suprostavlja, počiva na sebičnosti njihovih individualnih interesa. U interesu je svake zadruge da razvija dobre i trajne odnose sa svojim partnerima, što bez dobrog poslovnog morala nije moguće.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: poslovni moral, demokratski principi, zadrugarstvo, izvorni zadružni principi; demokratski kapaciteti
Subjects: Centers of the Institute for Political Studies > Centar za kulturu pamćenja
J Political Science > JA Political science (General)
J Political Science > JC Political theory
J Political Science > JF Political institutions (General)
Divisions: Journal Articles and Reviews
Depositing User: ms Dajana Lazarević
Date Deposited: 18 Aug 2023 08:52
Last Modified: 27 Nov 2023 19:48
URI: http://repozitorijumips.rs/id/eprint/528

Actions (login required)

View Item View Item