Marković, Dragan (2012) Poslovni moral u zadrugarstvu u funkciji modela demokratizacije društva. Nacionalni interes, 14 (2). pp. 281-292. ISSN 1452-2152
Text
14-11.pdf Download (280kB) |
Abstract
Osnovni cilj rada je da ukaže na zadrugarstvo kao promotera poslovnog morala zasnovanog na izvornim zadružnim načelima. Izvorna zadružna načela podrazumevaju da se uvažavaju svačija prava, interesi i potrebe, da niko ne ostvaruje sopstvenu korist na tuđ račun, i da svako svakome nadoknadi štetu koju svojim postupcima ili propustima nanese. Kao demokratske organizacije, zadrugama je svojstveno da se odlučno bore protiv svakog monopolizma i da daju primer korektnog ponašanja prema slabijim od sebe, što je najpouzdaniji način za sticanje i održavanje poverenja poslovnih partnera. Odnos zadruge i zadrugara prema drugome je kao odnos prema samom sebi. Osnovu svakog zajedništva čine zajednički interesi radi čijeg se ostvarivanja i udružuje u zadruge, a sav nemoral koji ljude razdvaja i jedne drugima suprostavlja, počiva na sebičnosti njihovih individualnih interesa. U interesu je svake zadruge da razvija dobre i trajne odnose sa svojim partnerima, što bez dobrog poslovnog morala nije moguće.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | poslovni moral, demokratski principi, zadrugarstvo, izvorni zadružni principi; demokratski kapaciteti |
Subjects: | Centers of the Institute for Political Studies > Centar za kulturu pamćenja J Political Science > JA Political science (General) J Political Science > JC Political theory J Political Science > JF Political institutions (General) |
Divisions: | Journal Articles and Reviews |
Depositing User: | ms Dajana Lazarević |
Date Deposited: | 18 Aug 2023 08:52 |
Last Modified: | 27 Nov 2023 19:48 |
URI: | http://repozitorijumips.rs/id/eprint/528 |
Actions (login required)
View Item |